Vertaling van data verzamelen naar toepassing in de praktijk bij HEMA

12:00 - 12:45

Dit is een presentatie van 2022

Al 95 jaar is HEMA een toonaangevende retailer in Nederland en de landen om ons heen. Om door al die jaren heen relevant te blijven heeft HEMA zich telkens opnieuw doorontwikkeld. De afgelopen jaren heeft HEMA een transitie naar een data gedreven organisatie doorgaan. De klantervaring staat hier in centraal. Om de klant ook echt centraal te kunnen zetten heeft HEMA zich moeten aanpassen. Want een nieuwe visie vergt ook veranderingen in de keuze voor welke data je gaat vastleggen, organisatie van de teams en keuze voor technologie. In deze keynote krijg je een kijkje achter de schermen in deze veranderingen aan de hand van 5 data use cases en de impact op de klantervaring.

Wil jij deze en meer inspirerende lezingen volgen? Meld je gratis aan voor de Big Data Expo op 14 & 15 september 2022 in Jaarbeurs Utrecht.

  • Thema
    Data Science

    De impact van Data Science op onze business is enorm. Het ontsluiten van gestructureerde en ongestructureerde data door (zelf)lerende modellen vindt toepassing binnen allerlei bedrijven. Het oplossen van grote vraagstukken zoals: 'Hoe kan ik mijn klanten persoonlijker benadrukken met onze e-mailcampagnes?' of 'Kunnen we de hoeveleheid fraudegevallen bij aanvragen terugdringen?' gaat steeds sneller en effectiever door het gebruik van deze voorspellende toepassingen. Data Science helpt om continue waardevolle resultaten te behalen en te innoveren.